Tanah Tumpah Darahku

Tanah Tumpah  Darahku

Monday, May 23, 2011

Ceritera bersama Pak Cik Misai

Semalam gua pegi kedai 7e dekat area rumah gua. Kedai tu memang pilihan gua kalau nak beli barang sebab ada akak cashier yang boleh tahan mantap body dia. Gua rasa dia budak baru dapat result SPM. Tapi malangnya time gua pergi tu bukan shift dia. Sebak gua rasa. Gua pergi 7e tu semata-mata nak jumpa dia.

Tapi yang kerja time tu hanya pak cik misai. Gua pon dah terlanjur masuk terpaksa la jugak beli barang kat kedai 7e tu. Nanti diorang kata apa pulak kan? Gua cari barang paling murah sekali. Gua rasa tisu yang paling murah sekali. Gua pergi kat tempat tisu tu. Malas-malas nak pilih, gua main ambik je. Tak kisah brand apa gua rembat je. Lepas tu gua bawak barang(tisu) tu ke tempat cashier. Gua main campak je barang tu sebagai tanda protes gua terhadap ketidakhadiran awek body mantap tu.Gua memang tak suka Pak cik misai tu. Gua tak berkenan langsung dengan misai dia. Gua rasa misai A.Galak lagi legend.
A.Galak- Muka kuit misai legend


‘’Tisu ni barape rege?’’ Tanya aku tetapi mata aku sedang khusyuk mengusha body awek sebelah aku.

’Ni semua kamu punya ke?’’ Tanya pak cik misai tu dengan muka penuh kehairanan seperti sedang melihat Farid Kamil di hadapannya.

‘’Yelah kan saya yang letak kat sini’’ balas gua dengan penuh sombong dan takaburnya. Apa dia ingat aku tak ada duit ke?Tisu je pon

‘’Kamu nak buat apa dengan tisu ni?’’ Tanya pak cik misai tu lagi

''Nak lap peluh la pakcik. nama pun tisu'' takkan nak buat layang2 kot

''betol kamu nak tisu ni??

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-


‘’BABI, tersilap tisu pulak’’

No comments: